

Informujemy, iż uczniowie klas IV wraz z nauczycielami matematyki ze szkół podstawowych z Gminy Żórawina zostali zakwalifikowani do wzięcia udziału w projekcie finansowanym ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej i współrealizowanym z Politechniką Warszawską.
Celem projektu jest poprawa umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych i wsparcie procesów nauczania matematyki. Nauczyciele otrzymają dostęp do systemu nauki wspomaganej sztuczną inteligencją.
Projekt zakłada objęcie bezpłatnym wsparciem nauczanie matematyki w szkołach podstawowych. Nauczyciele i ich uczniowie uzyskują dostęp do systemu zeszyt.online.
Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji system indywidualizuje poziom zadań dla każdego dziecka, stopniowo zwiększając poziom trudności, w sposób pozwalający na skuteczną i przyjazną naukę. Wsparcie polega nie tylko na doborze odpowiednich zadań – w przypadku trudności z rozwiązaniem zadania, AI stara się zdiagnozować przyczynę problemu i pomóc uczniowi, w jak największym stopniu odciążając nauczyciela. Co ważne, pomoc nie będzie się opierała się na wyświetleniu uczniowi gotowego rozwiązania albo konkretnym wskazaniu błędu w rozwiązaniu, gdyż taka nauka sprowadza się do zapamiętywania schematów. Zamiast tego zeszyt.online stara się pobudzać ucznia do ciągłego myślenia, dając mu do rozwiązania kolejne zadania powiązane z problemem występującym wcześniej u ucznia. Już teraz znaczna część takich interwencji prowadzi u ucznia do samodzielnego zrozumienia przyczyny swojej wcześniejszej trudności i pomaga mu w rozwiązaniu zadania, którego wcześniej nie udało mu się poprawnie rozwiązać. Odciążony nauczyciel zyskuje więcej czasu dla uczniów, którzy potrzebują większej pomocy. Uczniowie zdolni otrzymują trudniejsze zadania, co pozwali na szybszą naukę i umożliwi rozwój talentów.